05:32 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

صنایع دستی

دستورالعمل اجرایی تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی به سراسر کشور ابلاغ شد
نماد برتر- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: در راستای تداوم حمایت از بنگاه‌های اقتصادی فعال و نیز تکمیل و راه‌اندازی پروژه ‌های در دست اجرا و اولویت‌دار در سال جهش تولید ، دستورالعمل اجرایی تأمین مالی بنگاه های اقتصادی توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت به استانداران سراسر کشور ابلاغ شد.
بانک ملت متولی سفر کارت ۲۰ میلیون تومانی با سود ۴ درصدی شد
نماد برتر- بانک ملت برای اولین بار تفاهمنامه صدور سفر کارت ۲۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۴ درصدی ، بازپرداخت ۱۸ ماهه و تنفس یک ماهه را با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امضا کرد.
گرانی زمین و زباله؛ گردشگری با روستاها چه کرده؟
نماد برتر- سه سال است که ۵۰۰ روستا برچسب گردشگری خورده‌اند، بی‌آن‌که در وضعیت آن‌ها تغییری داده شود. حالا مدیرکل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری می‌گوید: بیشتر آن‌ها از حالت روستا خارج شده‌اند و باید بازنگری شوند.
کشف اشیاء تاریخی دوره هخامنشی در کرمانشاه
نماد برتر- فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با تلاش نیروهای یگان حفاظت کرمانشاه 278 قلم شی تاریخی از جنس طلا با قدمت دوره هخامنشی کشف و ضبط شد.
تسریع در تخصیص ارز واردات نهاده های دامی در ازای پرداخت وجه
نماد برتر- مدیرعامل اتحادیه تعاونی عشایری دامداران متحرک به طراحی کارت هوشمند عشایری اشاره کرد و گفت:در شرف انعقاد قرار داد طراحی کارت هوشمند عشایری هستیم و قرار است تمام اطلاعات مرتبط با عشایر در این کارت قرار گیرد.
محدودیت سفر به خارج از ایران کمتر می‌شود؟
نماد برتر- برقراری پروازهای ترکیه و پس از آن عمان، پیش‌بینی‌ها بر این است که از محدودیت‌های سفر به خارج از کشور برای شهروندان ایرانی کاسته خواهد شد. هرچند نرخ ارز و بلیت پروازها هنوز مساله است.
به جای نفت چه کالاهایی را صادر کنیم؟
نماد برتر- یک مقام مسئول کارگری با بیان اینکه باید از نسخه اقتصاد نفتی فاصله بگیریم، بهترین جایگزین برای درآمدهای نفتی را تکیه بر سرمایه های انسانی و نیروهای تحصیلکرده داخلی دانست و بر فعال شدن بیشتر بخش کشاورزی و تسهیل صادرات محصولات ارزآور در شرایط موجود تاکید کرد.
سهم دو هزار نفری استان مرکزی از طرح ملی توسعه مشاغل خانگی
نماد برتر- رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: در استان مرکزی دو هزار نفر می توانند با ثبت نام در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از مزایای این طرح بهره مند شوند.
تدوین الزامات در ۹ کمیته تخصصی ایمیدرو با کمک بخش خصوصی
نماد برتر- رییس هیات عامل ایمیدرو ضمن اشاره به اهمیت توسعه صنعت گوهرسنگ‌ها، از اقدامات ایمیدرو در ۹ کمیته تخصصی این صنعت، متمرکز بر هم‌اندیشی با انجمن‌های بخش خصوصی خبر داده و اعلام کرد که شاهد یک همگرایی ملی در سطوح مختلف کشور هستیم.
لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، یک گام تا تصویب دولت
نماد برتر- روند بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در جلسه کمیسیون اقتصاد دولت به پایان رسید و در دستور کار جلسه اصلی هیات وزیران قرار گرفت.
مرزهای ایران به روی گردشگران خارجی باز می‌شود؟
نماد برتر- درحالی که با نظر وزارت بهداشت و ستاد کرونا، ورود گردشگران خارجی به ایران و صدور ویزای توریستی متوقف شده است، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از مذاکره با وزیر بهداشت برای از سرگیری صدور ویزا به تورهای گردشگری و گروه‌های خارجی خبر داده است.
تصویب تداوم معافیت مالیاتی تولیدکنندگان فرش دستباف در کمیسیون اقتصادی دولت
نماد برتر- رییس مرکز ملی فرش ایران از ظرفیت اشتغال زایی دو میلیون نفری قالیبافی در کشور خبر داد و گفت: براساس پیگیری های وزارت صنعت، معدن و تجارت و مرکز ملی فرش ایران و تشکل های فعال فرش دستباف در جلسه کمیسیون اقتصادی دولت، معافیت ماده ۱۴۲ قانون مالیات‌های مستقیم کارگاه های فرش دستباف به قوت خود باقی ماند.
سهم ۷۷ درصدی گروه صنعت، کشاورزی و صنایع غذایی در کالاهای هدف صادراتی
نماد برتر- معاون امور بازرگانی وتوسعه تجارت استان تهران گفت: بیش از ۷۷ درصد از کالاهای هدف صادراتی استان تهران در پنج ماهه نخست سال ۱۳۹۹ مربوط به گروه صنعت، کشاورزی و صنایع غذایی بوده است.
جلوگیری از قاچاق پوشاک با ایجاد اشتغال پایدار روستایی
نماد برتر- برابر اعلام معاونت اشتغال وزارت کار با پرداخت منابع و تسهیلات اشتغال روستایی به ۶۵۰۰ طرح در رسته پوشاک، بیش از ۱۲ هزار شغل جدید در این بخش به وجود آمده است.
کاهش 56 درصدی تعداد کارگران دارای حقوق معوق در ساوه
نماد برتر- فرماندار ساوه از کاهش ۶۰ درصدی تعداد واحدهای دارای حقوق معوق در چهار ماهه نخست سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال خبر داد و گفت: تعداد کارگران دارای حقوق معوق ساوه ۵۶ درصد کاهش یافت.